Zarząd Oddziału Wojewódzkiego
Stowarzyszenia Emerytów i Rencistów
Policyjnych we Wrocławiu
z/s w Jeleniej Górze
Jesteś tutaj KOŁA TERENOWE    /     Wycieczka Bruksela-Paryż 2015    /     Tekst: Powiększ / Zmniejsz Drukuj stronę
Adres: ul. Kiepury nr 32, 58-506 Jelenia Góra, Tel.: 75 75 20 496, Kom.: 501 545 084, E-mail: seirpjeleniagora@interia.pl

Wycieczka Bruksela-Paryż 2015

Piękna wycieczka do Brukseli i Paryża.

Duża grupa, bo 50-cio osobowa emerytów, rencistów oraz ich rodzin z Jeleniej Góry, w dniach 03-07 września 2015 roku zwiedzała Brukselę oraz Paryż. Zachwyciły nas bulwary oraz rynek z pięknym gotyckim ratuszem oraz XVII-wiecznymi kamienicami w Brukseli i tutaj zajadaliśmy się słynnymi i niezwykle smacznymi belgijskimi frytkami.

Drugiego i trzeciego dnia po noclegu i obfitym śniadaniu zwiedzaliśmy Paryż. Miasto, które na pewno nie jednego zachwyciło, tak też i my jesteśmy nim oczarowani. Zwiedzanie rozpoczęliśmy od Luwru i tam oglądnęliśmy jedynie najsłynniejsze eksponaty. Potem Pałac Inwalidów z grobowcem Napoleona i przepięknymi ogrodami, najsłynniejszą ulicę Pola Elizejskie z Łukiem Tryumfalnym oraz słynną perfumerię Fragonard, gdzie wszyscy zachwycali się wspaniałymi zapachami i oczywiście wydawali fortuny na perfumy. Potem wyspa La Cite z katedrą Notre Dame, a wieczorem wjechaliśmy na wieżę Tour First /jest to najwyższy budynek Paryża/ by podziwiać Paryż z przepięknie oświetloną wieżą Eiffle’a nocą.

Następnego dnia dalszy ciąg oszałamiania wspaniałymi zabytkami – zaczynamy od zwiedzania Pól Marsowych i Placu Trocadero i tutaj czekamy na wjazd na Wieżę Eiffle’a, a potem odpoczywamy płynąc statkiem po Sekwanie i słuchamy przewodnika podziwiając mijane mosty i budowle. Dalej jedziemy metrem i zwiedzamy tzw. Beztroski Paryż z kabaretem Moulin Rouge, Plac Pigalle i wspinamy się  na wzgórze Montmartre z bazyliką Sacre Ceur i zwiedzamy  urokliwe uliczki Placu Du Terre – dawnego runku Paryża.

Jesteśmy zauroczeni, ale koniec tego dobrego i wracamy do Polski.