Zarząd Oddziału Wojewódzkiego
Stowarzyszenia Emerytów i Rencistów
Policyjnych we Wrocławiu
z/s w Jeleniej Górze
Jesteś tutaj KOŁO JELENIA GÓRA    /     WYCIECZKI, IMPREZY    /     Cottbus - Sprewald 2022    /     Tekst: Powiększ / Zmniejsz Drukuj stronę
Adres: ul. Kiepury nr 32, 58-506 Jelenia Góra, Tel.: 75 75 20 496, Kom.: 501 545 084, E-mail: seirpjeleniagora@interia.pl

Cottbus - Sprewald 2022
Sprewald 2022

15 września 2022r.  46-cio osobowa grupa naszych emerytów oraz ich rodzin zwiedzała część Brandenburgii w Niemczech. Rozpoczęliśmy przyjazdem do miejscowości Lūbenau, a tam malowniczą podróżą łodziami, siecią kanałów Sprewy, gdzie podziwialiśmy walory przyrodnicze rezerwatu, a nad brzegami rzek usadowiły się liczne restauracje oraz sklepiki oferujące regionalne przysmaki. W czasie przerwy w spływie, zwiedziliśmy skansen „Freilandmuseum”, a także próbowaliśmy piwa oraz innych przysmaków głównie z ogórków, z których słynie ten region. Po powrocie ze spływu oglądaliśmy urokliwe miasteczko Lūbenau, gdzie robiliśmy zakupy, głównie przysmaków z ogórków i chrzanu a także podziwialiśmy szczególną atmosferę sielskości tego regionu.
Po czasie wolnym przejechaliśmy autokarem do liczącej 100 tys. mieszkańców miejscowości Cottbus i tam podziwialiśmy urokliwe kamieniczki i inne zabytki.
Wracaliśmy nieco zmęczeni ale zadowoleni i pełni wrażeń po zwiedzaniu, ze szczególnym podziwem dla znajomości tego regionu, naszego przewodnika.